1:st line Supportmedarbetare/Applikationsspecialist

Supportera våra 30 bolag i Sverige och Europa med 1:st line support. I rollen ingår att vara medarbetarens första instans för supportfrågor, främst genom mail.

Arbetsuppgifter

Vi ger support för vårt affärstödssystem ASW/Enterprise, svarar på frågor kring hantering och hjälper användarna på olika sätt för att de ska kunna hantera och sköta sina arbetsuppgifter. Vi supporterar även andra system som vi har centralt såsom; Qlikview, Medius, Centiro. Du ska samverka med övriga företag för att driva och utveckla IT-verksamheten. Även dokumentation i form av utbildningsmaterial etc. kommer att ingå i Din tjänst. Alla ärenden registreras i vårt ärende hanterings system. Du kommer att ingå i ett energiskt team på vår helpdesk och jobba mycket tätt med våra interna och externa konsulter. Tjänsten vi söker är ett vikariat på 1 år.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har erfarenhet:

  • Från ERP system främst applikations kunskap
  • Goda kunskaper i engelska som är vårt koncernspråk
  • Förståelse för ekonomi och logistik
  • Stort intresse för användbarhet och funktion i ERP system
  • Mycket meriterande om du har kunskaper av ASW och AS400

Personliga egenskaper
Du är en lyhörd person som har en god kommunikationsförmåga och är mycket serviceinriktad. Du har lätt att lära och kunna formulera dig muntligt och skriftligt. Detta är en utmaning för dig som vill lära dig mycket, ser möjligheter och kan arbeta självständigt.


Ansökan

Välkommen med din ansökan, CV och personligt brev via mail till susanne.nilsson@nwg.se senast 2021-10-31. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Susanne Nilsson, tel: 031-712 89 36.



OM

New Wave Group är en tillväxtkoncern som skapar, förvärvar och utvecklar märkesvaror åt profilmarknaden (företagsmarknaden) och konsumentmarknaden (främst inom kläd-, accessoar- och gåvosektorn). New Wave äger varumärken som Orrefors, Kosta Boda, Craft och Sagaform. New Wave Group etablerades år 1990 i Sverige och Norge och år 1994 i Finland. På dessa marknader är koncernen marknadsledande med en marknadsandel inom profilkläder på uppskattningsvis 30-35 procent.

Koncernen ska nå synergier genom att samordna design, inköp, marknadsföring och distribution av koncernens kollektioner samt genom att utnyttja samordningsfördelar mellan koncernens varumärken. Koncernen ska verka inom profilmarknaden och detaljhandelsmarknaden för att få en god riskspridning.